Müzik

aysaltuk v.öntaş‘ın

KÜLTÜR BAKANLIĞI  ONAYLI  MÜZİKAL  TASARISI

 Yazarın yazınla ilgili birikimlerinin dışında “fotoğraf“cılıkla “müzik” uğraşlarını da unutmamak gerek. O diğer sanatsal alanlarda olduğu gibi bu iki “kutlu” uğraşısını da “toplum”sallaştırmayı kotaranlardan.

         Müzik kulağı çok iyi olan Aysaltuk V. Öntaş müzik aletlerini kullanmada da oldukça başarılı. O kendi “felsefe”sinin, yaşadıklarının “ses”sel bir anlatımı olan çok sayıdaki “beste”nin de sahibi.
 2000 yılında  İAYM Yapım tarafından gerçekleştirilenMalya” adlı çalışma (müzikal tasarı), Kültür Bakanlığı‘nca da onanarak, destek görür. Tasarı içindeki  kendisine ait (söz-beste) parçaların seslendirmesini de yazar kendisi gerçekleştirir.

          Yazarca bu çalışmanın adının “Malya” olarak seçilmesi bilinçlidir. Çünkü yazarın üzerinde doğduğu bu topraklar (Malya Çölü) 1236’lı yıllarda aynı aileden iki kardeş ( Saltuklu -Salçuklu) Türk ordusunun karşılaşmasına sahne olur.  Bu kalkışma tarihe “babailer” kalkışması olarak geçer. Yazar bu çalışmasında, kendi yaşamıyla ilişkilendirdiği tarihimizdeki bu kalkışmayı toplumsal bir “Milat” sayar.
Malya” çalışmasının sunumundaki yazarın kendisine ait yazısını (sunumunu) yukarıdaki bölümlerde olduğu gibi aktardık. Anılan çalışmanın “Malya” sunumunda TRT Müzik Prodüktörü Nevzat Üçyıldız’a ait aşağıdaki  tanıtım (sunum) yazısını da olduğu gibi veriyoruz.

          “Düşünsel ve yaşamsal birikimlerini onlarca (masal, öykü, şiir, roman) yapıtla taçlandıran Aysaltuk Vahap Öntaş‘ın müziği de; yapıtlarındaki toplumsal kurgular gibi özgün ve etkileyici…
            Sanatçı Aysaltuk Vahap Öntaş müziğinde, yarım asırlık gövdesiyle doğasal ve toplumsal diyalektiği şiirselleştirerek seslere dönüştürmüş. Müziğindeki coşkulu, artımlı yükselişi; yazınsal çalışmalarında olduğu gibi insan ve doğa gerçekliği üzerine örmüş, kurmuş…
            Müziğindeki simgesel, ezgisel göndermeleri bir çığlığa dönüştürerek toplumsal bir işlev yüklenmiş. Aysaltuk Vahap Öntaş‘ın müziği, bir “oluşun” karşı duruşun; bir direnişin ve başkaldırının müziği Onu dinlerken ozansı söylemlerinin mi, yoksa ezgilerinin mi gövdenizi dağladığını ayrımsayamıyorsunuz.
            Sanatçının son şiir kitabı “Benim Yaram Sargı Öksüzüdür” ün,  belirtgesinde; -bir talancı, yıkamı karşıOLUŞUN -DURUŞUN” şiiri” olarak nitelendiriyor; yaptığı müziğin adını da “OLUŞUM MÜZİĞİ” olarak belirtiyor. 
            Onun müziği için bende aynı söylemi yineliyor; bu coğrafyadaki her türlü yıkıma, talana karşı bir karşı “DURUŞUN” müziğidir diyorum yaptığı müziğe. İnsan onun ezgileriyle, söylemleriyle karşılaşınca Anadolu halkının her birinin, niye birer Dedekorkut, Pirsultan, Hacıbektaş, Sarısaltuk, Yunus, Karacaoğlan, Köroğlu olduğunu daha iyi anlıyor, ayrımsıyor.
             Aysaltuk Vahap Öntaş’ın  müziği, toplumumuzun içinde yaşadığı yenilgi pisikolojisi için de, güçlü bir çığlık!..
            Müzik dünyasına, kendi tarzıyla gelen ve Anadolu kültür dokusunu özümsemiş, kucaklamış sayılı sanatçılardan biri Aysaltuk Vahap Öntaş… Hoş geldin aramıza, yolun açık olsun…

   Nevzat Üçyıldız
TRT Müzik Prodüktörü
Müzik ve Programları Yönetmeni 2000 Mayıs-Ankara

Malya

” Malya” adlı çalışma, sözle müziği Aysaltuk V. Öntaş’a ait 9 parçadan oluşmaktadır.
Çalışmanın alt “dolgu” müziği “senfonik”tir. Düzenlemeler Bora Akyol tarafından yapılmıştır.Parçalardaki etnik çalgı (keman, ud, gitar, nefesli çalgılar, az da olsa saz) ların “icra”sı TRT sanatçıları tarafından  gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın dağıtımını “Ada Müzik” üstlenmiştir. Çalışmanın ilk parçası “Az Sonra Güneş Doğacak” adlı yapıta da “klip” çekilmiş; -CD-Kaset-Klip- bu promasyonlar ülkedeki tüm radyo ve televizyonlara dağıtımı yapılmıştır. Çalışma ulusal ve özel kanalların radyo ve televizyonlarında yayınlanmıştır.
“Malya” çalışmasının içindeki parçaların bazı bölümlerinin sözlerini aşağıda örneklemek istedik:

Az Sonra Güneş Doğacak”                    “Maralım”
Koyaklar bekliyor seni                               Üç milyon yıldır kavgadaydılar
Açığa koyma gövdeni                                On milyon yıldır havadaydılar
Yarın şafakla bekle beni                           Aylı bir gecede havalandılar
Yiğidimsin aman deme                            Üçünü de birden vurdular

“Malya Çölü”                                              “Aysar”
…                                                                   …
Kopardılar yıldızları                                    Güneş doğar koyaklara gizlenir Aysar
Küstürdüler suları                                     Mavzerler ışıldar, taşlar ışıldar
Seni kimler yaraladı                                  Keklik olur, turaç olur izlenir Aysar
Söyle aman dayanamam                        Gökyüzü bulutlanır, dağlar bulutlanır

“Dün Akşam Çıkmışım Yola”                 “Dağlardayım Yine”
…                                                                    …
Gece olur kurt ulur                                     Dağlardayım yine kavgalardayım
Beni sırtımdan vurur                                  Bir çiçek gönder bana karanfil olsun
Göğsüm dışarda durur                             Yüreğim kurşun yemiş sevdalardayım
Seni dağda koymuşum                            Bir yel gönder bana güneyli olsun

“Yıkın Duvarları”                                        “Yönüm Sana Kanım Sana”
…                                                                     …
Yıkın şu duvarları, yıkın bu damları          Çınar gölge vermez bana
Yarim gelin olmuş, yarim gelin olmuş    Görüntüm puşt, izim puşt
Açın şu kapıları, salın karacaları               Sırtımı döndüm düşmana

Yarim elin olmuş, yarim gelin olmuş!      Namlu puşt, mermi puşt!


“Sesim Aktı Topraklara”                            

Sesim aktı yapraklara                              Bir alıç dibinde kuşum
Kanarım ben topraklara                          Kaçmışım yorulmuşum
Kandaşı oldum, kardaşı oldum             Yandaşı oldum, öçdaşı oldum
yoldaşı oldum kanımın                            aldaşı oldum kanımın

oy atıldım zındanlara                                oy bin alıç dikeni kurşun
çekildim sokaklara                                   bin alıç dikeni kurşun
ipleri koptu darağaçlarının                      almışım vurulmuşum
ışıtın sokakları                                            …..
vurdular çocukları
ölüler kına yakmaz
ayırın korkakları

Yazarın müziğinin omurgasını oluşturan yukarıdaki “söz”leri okuyunca; “Malya” çalışmasının sunum yazısını hazırlayan Yönetmen Nevzat Üçyıldız’ın  “yazar”la ilgili düşüncelerine ekleyecek bir söz kalmıyor doğrusu…

aysaltuk v.öntaşınMalyaMüzikal Çalışması  için kaleme aldığı

“YAZINSAL” SUNU

Her soylu oluşun, duruşun; ışığın önünde, tanıklığında oluştuğuna inanırdı babam. Güneş’e hiç sırtını dönmeyen, beyaz gülüşlü bir bozkır bilgesiydi. Dağarcığı, gönlü, güreli; dili, söylemi kekik, gelincik kokulu, dokulu bir “Kızılırmak”lıydı.     Toprak üstündebaba” gibi değil; “Atagibi dururdu hep. Kuşlar onun gibi konuşur, ağaçlar onun gibi yeşil yüklenirdi. Toprak ana onun gibi içlenir, göğüslenir; yel, su, bulut onun gövdesini taşırdı; o da Güneş’in.. 
          Çocuk düşlerimin ortasında, 
         “Bulutlar neden Güneş’e yakın dururlar baba?” dediğimde; beyaz gülüşüyle;    “Ay da yıldızlar da ona yakın durur. Kuşlar, bulutlar ona yakın uçarlar oğul! Toprak, su gözesi ona doğru akar; ağaçlar ona tomurcuklanır, dağlar ona bakar çiçeklenir; yılanlar, çıyanlar ona kıvrımlanır, karanlık ondan ürker, ihanet onun olmadığı yerlerde büyür, yürür. Kar’a beyazı o verir Sarı Çiğdem’im!” derdi. 
         Ben de yaşıtlarım gibi  Güneş’e yakın durmak için Yiğren dağının doruklarına çıkar; az ötemdeki Erciyes’e, Melendiz’e, Hırka’ya; çoğunlukla da Hasan dağına bakardım. Sırtımı babam gibi Güneş’e hiç dönmeyeceğime ant içerdim günbatımı yellerinin (rüzgarlarının) önünde. Sonra yönümü kuzeye döner, babamı her dönem alt üst eden Malya Ova’sını (çölü)’nü izlerdim her mevsim. Başımı yukarılara kaldırır, mavi boyunlu turnaların adımın ilk abecesini (harfini) göğün mavisine çizerek üstümden geçişlerini izler, sevinçle karşılardım. Göğsüm ilkyaz (bahar) toprakları gibi kabarır, kanatlanırdım yaz kuşları gibi.  
         Toprağın her oluşunda, uyanışında; flamingolarla ak göğüslü toylar, gri renkli çulluklar geçerdi Malya Ovası’nın güney ucundan Seyfe Gölü’ne, babamın yüzündeki gölgeleri derinleştirerek. Toprağın karnını yararak akan sularımızın kıyılarına duran kekliklerin, turaçların çığlıklarına düşerdi çocukluğum. Akreplere, çıyanlara öptürürdüm yaramı (!) Etlerimi sülüklere parçalattırırdım (!)..  
         Ak çizgili al bir atın üstünde, delice kuşlarının göğüs boşluklarından Malya Ovası’nın uçsuz bucaksız yeşilini gösterirdi babam.  
         “- Ay göğüslü, kar göğüslü Bozkır tayım; bak ovaya, bak ovaya!.. 
         Öfkemin öcümün üstüne “Malya” oturmuştur. Çabuk büyüyesin ki kaldırasın onu gösümün üstünden oğul! Derdi… 
         …Torosların yükseltilerinden yaralı bereli Hasan Dağı’nı, Ihlara’yı geçerek toprağımıza yorgun düşen ilkyaz yağmurlarını ilk bilinçli gövdemde duyumsadığımda; 68 kuşağının anakarayı kucaklayan sarsıcı söylemlerinin çığılığıyla karşılaşmıştım. İçimdeki sesin Malya’dan beslendiğini ayrımsamıştım. Dede Korkut’un dili dilimde,  Sarı Saltuk’un, Hacı Bektaş’ın, Yunus’un, Pir Sultan’ın eli gövdemde; Malya Ovası’nın göğe bakan yüzünde dizlerimin üstünde doğrulmuş, bilincimin üstündeki karanlık örtülerin sorumlularına baş kaldıranın bir “biz” olmadığımızı anlamıştım o gün. 
         18’lik gövdemle, Anadolu halkının 1240’lı yıllarda kendi ulus değerlerini, varoluşlarını, duruşlarını; başka ulusların (Acem-Arap) değerleriyle değiştirmeye kalkan Selçuklu Sultanı Gıyasettin Keyhusrev ll’ye karşı başlattıkları kalkışmada (isyanda) sultanın Frenklerden oluşan ordusu karşısındaki Malya Çölü “yenil”gilerini kucaklamıştım. İçimdeki en son “köylü”yü, Malya Ovası’ndaki Sekiz Yüz Yıllık Ulus çığılığının yanına bırakmış, kucağımda mor gülüşlerin gölgesiyle “Kızılırmak”ı geçmiştim tüm öç duygumla!.. 
         Sonraki günlerde yüreğimi, kendi kuşağımın ışıtmacılarının yüreklerinin yanına koydum. Düşlerini demir parmaklıkların dışında tutmayı başaranların gövdelerine doladım kollarımı. Soğuk demirlerin, kuşağımın bileklerine kenetlendiği ilk anı; ilk kurşunun kaypaklığını, dar ağaçlarında büyüyen beyaz gövdelerin mavi gölgelerini hiç hiç unutmadım.         
         Erken düşen gövdelerin ardılları olan ilkyaz sürgünlerinin seslerini öptüm dağlarda. Ak ışıltılı bozkır türkülerini kentlerin sessiz sokaklarındaki yalnız evlerin çatılarına taşıdım sonyaz güvercinleriyle. Varoşlardaki yoksul sofraların kıyısına tutunmuş ağıtların resimlerini çizdim dilimle, soğuk kış öfkelerine gömdüm ellerimi.        Yazdım mevsimleri alkımların diriliğinde, çevrimlerinde. Aylı gecelerin çalınmış gülüşlerini topraklarına eken insanları fotoğrafladım belleğime, yüreğime… 
         Sürülmüş karacalara, yılkılarından erken alınmış atlara, taylara dar ağacı kuranlara ilenen (beddua eden) toprağı esenledim hep. Bozkırların ağılanmış seslerini yıkadım. Işıltılı kar günlerinin çiğnenmemiş ezgilerini soludum üstümüze örtülü gecelerde. Gövdemdeki, yüreğimdeki söylenmemiş türküleri söyledim. Seyfe Gölü’nden çığlık çığılığa kalkan mavi boyunlu turnaların, Malya Ovası’nın topraklarını gölgeleriyle yıkayışını kovaladım. Milyon yıllık özlemim bildim, kucakladım çakır dikenlerini yaz sıcaklarında. Dağ kevenlerinin üstüne oturttum çığılığımı; kapattırmadım, açık tuttum yaramı hep!.. Baba İshak’ın, beyaz gülüşlü babamın “Malya” türküsünü dilimden düşürmedim, unutmadım dumanların acının giysisi olduğunu.  
         Belleğimdeki, yüreğimdeki bu soylu söğüt ağaçlarının niye gölgesiz Güneş’e dönük durduklarını anımsatmak istedim bu türkülerle sizlere…  
         Türkülerimizi söylemeniz dileğiyle. 
                                                        İlkyaz 2000 / aysaltuk v. öntaş.  

 

 

aysaltuk v.öntaş‘ın                                           KÜLTÜR  BAKANLIĞI  ONAYLI                                 MÜZİKAL  TASARISI

Yazarın yazınla ilgili birikimlerinin dışında “fotoğraf“cılıkla “müzik” uğraşlarını da unutmamak gerek. O diğer sanatsal alanlarda olduğu gibi bu iki “kutlu” uğraşısını da “toplum”sallaştırmayı kotaranlardan.                                                                                 Müzik kulağı çok iyi olan Aysaltuk V. Öntaş müzik aletlerini kullanmada da oldukça başarılı. O kendi “felsefe”sinin, yaşadıklarının “ses”sel bir anlatımı olan çok sayıdaki “beste”nin de sahibi.
2000 yılında  İAYM Yapım tarafından gerçekleştirilen “Malya” adlı çalışma (müzikal tasarı), Kültür Bakanlığı‘nca da onanarak, destek görür. Tasarı içindeki  kendisine ait (söz-beste) parçaların seslendirmesini de yazar kendisi gerçekleştirir.                                                                                Yazarca bu çalışmanın adının “Malya” olarak seçilmesi bilinçlidir. Çünkü yazarın üzerinde doğduğu bu topraklar (Malya Çölü) 1236’lı yıllarda aynı aileden iki kardeş ( Saltuklu -Salçuklu) Türk ordusunun karşılaşmasına sahne olur.  Bu kalkışma tarihe “babailer” kalkışması olarak geçer. Yazar bu çalışmasında, kendi yaşamıyla ilişkilendirdiği tarihimizdeki bu kalkışmayı toplumsal bir “Milat” sayar.

  “Malya” çalışmasının sunumundaki yazarın kendisine ait yazısını (sunumunu) yukarıdaki bölümlerde olduğu gibi aktardık. Anılan çalışmanın “Malya” sunumunda TRT Müzik Prodüktörü Nevzat Üçyıldız’a ait aşağıdaki  tanıtım (sunum) yazısını da olduğu gibi veriyoruz.

 

 

“Bilge Saltuk”                                                                                       Aysaltuk V.Öntaş’ın Müzikal Çalışmaları

BELGE

M E S A M                                                                                                TÜRKİYE MUSİKİ ESERİ SAHİPLERİ MESLEK BİRLİĞİ                              Halaskargazi Cad. No.364 Şişli /  İSTANBUL                                                           

Sayı : 227                                                          Tarih : 11 / 04 /2000

………………………………………………………………………………….

Firmanın  Ünvanı      :           İLK AŞAMA YAYINC.TURİZM-MÜZİK-                   ,,                                                 VİDEO-YAPIM ÜRETİM-DAĞITIM LTD.ŞTİ.

Adresi                    :  ADAKALE SOKAK 28/17 Yenişehir / ANKARA

Telefonlar              :  (0.312) 433 53 08 / 435 83 000

Ticaret Sicil No      :  57626

Firma Sahibinin adı Soyadı   :  —

Yetkili Temsilcisinin Adı Soyadı   :   A.V.ÖNTAŞ

Firmanın Hukuki Statüsü             :   Şirket

Kültür Bakanlığından yapımcı belgesi ve kod numarası almak üzere Birliğimize başvuruda bulunan yukarıda kimlik ve niteliği yazılı firmanın başvuru dilekçesi ve buna ekli belgelerinin incelenmesi sonucu yapımcı adayı niteliklerini taşıdığı tesbit edilmiş ve bu belge verilmiştir

MESAM 1987                                                                                       Yönetim Kurulu Başkanı                                                                         İmza Mühür

A.V.Öntaş’ın sözleri ve müzikleri kendisine ait olan bu ve benzeri çoklu “beste”lerinin büyük bir bölümü notalarıyla ve kendi sesiyle kayda alınmış “bant”ları; 1995’ten itibaren İşbankası Mithatpaşa Şubesi’nde kendisine ait özel “kasa”ya konulmuş olmasına karşın – Bilge Saltuk’un sık sık siyasi baskılar nedeniyle cezaevlerinde olması, tutulması nedeniyle- sonraki yıllarda  kasasında bulunan özel eşyalarıyla birlikte bu kayıtları da bilinmez ve anlaşılmız bir şekilde ortadan kaldırılmıştır. Bilge Saltuk’un bilimsel, yazınsal ve müzikal birikimleriyle tüm diğer birikimlerinin büyük bir bölümü, işbirlikçi yayınevleriyle, onun olmadığı dönemlerde, yine “bilindik biri”lerinin baskıları nedeniyle kendi çalışanları aracılığıyla    yağmalatılmış, ya da bir şekilde ortadan kaldırılmıştır.

Bilge Saltuk’un Devrimci Mücadelesi sırasındaki önder”liğiyle birlikte, Selçuklu Saltukluları Hanedan Ailesinin Lideri olması nedeniyle eşi, oğlu ve kendisinin üzerinde kurulan demokratik olmayan uygulamalar sırasında, ne kendisi, ailesi ve üretiminde bulunduğu bilimsel ve yazınsal hiçbir eseri “güven” de olmadı, olamadı. Bu süreçlerde sıkı konroller ve erk’sel baskılar yüzünden üzülerek söylemek gerekirse; ONUN birikimlerini “koruyacak” birilerinin olduğunu, bulunduğunu   söylemek çok zor. Sonuç olarak ne kurumsal ne de bireysel olarak hiç bir kimse  – bu süreci annemle birlikte yaşadığımız için- “dönemsel erksel” baskılar nedeniyle ortadan kayboldular..

Bu kitabım da, babamla ilgili bulabildiğim “belge”leri okurun bilgilerine sunarak, kalanlarının korunmasını babamın halkının yüreğine, aklına “emanet” ediyorum..

BELGE                                     T.C ANKARA 6.NOTERLİĞİ Tarih 21 /10 / 1999 Yevmiye No:26261 Bayındır Sk. No; 6/2 Kat: 1 . Yenişehir /Ankara

İş bu beyanname altındaki imzanın …. A.V.Öntaş’a ait olup huzurumda imzaladığını onaylarım……                                                          şekliyle tamamlanan işlem, aşağıdaki müzikal “eser”lerin A.V.Öntaş’a ait olduğunu gösterir belgedir.

KEKLİĞİ AFESE KOYDULAR                                                                                      Söz –Müzik : A.V.Öntaş

Kekliği kafese koydular (2) / Kanadını kolunu yoldular / oy oy oy oy oy oy / Beni Ankara’da yargıladılar / Ulucanlar’da kurşunladılar / oy oy oy oy oy oy

Oy Deniz idim Ulaş oldum / Ulaş’a kardaş oldum / Sokaklara koydular / Sokaklarda vurdular

Demirdendir direncin direkleri / Yakar çürütür bilekleri / oy oy oy oy oy oy / Namlu yılışığı çekirdekleri / Kahpece gövdeme gömdüler / oy oy oy oy oy oy

Nakarat (Oy Deniz idim…)

OĞUL DOĞURAN DAĞLARDA                                                                                          Söz-Müzik : A.V.Öntaş

Oğul doğuran dağlarda, dağlarda  /  Şafak beklerim, şafak  /  Vazgeçilmez sevdadır benimkisi, benimkisi /

Kurtlara sofra serdim / Kuzguna yavru verdim / Kuzguna oğul verdim /  Acıalı anayım ben../

Ardıç yüklü yamaçlarda, yamaçlarda / Gün olur akşamlarım, akşamlarım /  Şafak sevdadır benimkisi, benimkisi /

Nakarat (Kurtla

MARLIM                                                                                                               Söz-Müzik : A.V.Öntaş

Üç alev ağızlı turnaydılar / Oy karanlıkları ışıttılar / oy Maralım (3) / Ben de yaralandım (3)  //

Üç milyon yıldır kavgadaydılar / on milyon yıldır havadaydılar / Oy Maralım (3) / Ben de yaralandım (3)

Ay’lı bir gecede havalandılar / Oy üçünü de birden vurdular / Oy Maralım (3) / Ben de yaralandım (3)

 Üç mavi turnadan biri öldü / Oy üçü de birden gömüldü / Oy Maralım (3) Ben de yaralandım (3)

YIKIN DUVARLARI                                                                                                     (söz- Müzik; A.V.Öntaş)

Yıkın duvarları (2)  /  Yarim gelin olmuş (2)  /  Açım şu kapıları (2)  / Yarim gelin olmuş (2)  //

NRT.  Kırın şu prangalarımı /  Kırın şu kapıları / Yıkın şu damları / Yıkın şu duvarları  /  Yarim gelin olmuş  //

Çözün kelepçelerimi  /  Çözün bileklerimi  /  Yarim gelin olmuş (2)  /  Yıktılar umutlarımı (2)  /  Yarim gelin olmuş (2)  /  Nakarat

DAĞLARDAYIM YİNE                                                                                                                 (Söz – Müzik  : A.V.Öntaş)

Dağlardayım yine, kavgalardıyım /  Bir çiçek gönder bana, karanfil olsun  /  Yüreğim kurşun yemiş sevdalardayım  /  Bir yel gönder bana, güneyli olsun  / 

Nakr. Essin yel, yel essin  /  Yaralanmış gövdeme değsin

Çözün şakaklarımdaki yanan karları  /  Dökülsün çağlayarak, yazgımı açsın  /  Işıtsın yurdumun sokaklarını  /  Göklerie mavi kuşları salın

Nakrt. …….  ………

AZ SONRA GÜNEŞ DOĞACAK                                                                                 (Söz ve Müzik ; A.V.Öntaş)

Az sonra güneş doğacak  /  Senden yana, senden yana  /  Yel sel dökecek yarana  /  Aslanımsın aman deme

Ot ağaç örtüdür sana  /  Aman görünme düşmana  /  Umut ırmak kıyısında  /  Seni bekler aman deme

Koyaklar beklen seni  /  Açığa koyma gövdeni  /  Yarın şafakla bekle beni  /  Yiğidimsin aman deme

BELGE                             TÜRKİYE CUMHURİYETE                                                                                               ANKARA 6.NOTERLİĞİ  (Ankara 6.Noteri C.Gültekin SEYFİ  /  İnkilap Sakak No 371 yenişehir / Ankara Tel; 432 1335  / 4320904

Yevmiye No: 000420                                                    Tarih; 07/Ocak/ 2000

İş bu beyanname altındaki imzanın …. A.V.Öntaş’a ait olup huzurumda imzaladığını onaylarım……                                                          şekliyle tamamlanan işlem, aşağıdaki müzikal “eser”lerin A.V.Öntaş’a ait olduğunu gösterir belgedir.

SESİM AKTI TOPRAKLARA                                                                                            (Söz – Müzik; A.V.Öntaş)

Sesim aktı  yapraklara  /  Kanarım ben topraklara   (2)  /  Kandaşı oldum / Kardaşı oldum  /  Yoldaşı oldum kanımın…

Nakr. Oy atıldım zındanlara / Çekildim sokaklara / İpleri koptu darğaçlarının (2) Işın sokakları / Vurdular çocukları / Ölüler kına yakmaz / Ayırın korkakları (2)

Bir alıç dibinde kuşum / Kaçmışım yorulmuşum / Yandaşı oldum / Öç daşı oldum / aldaşı oldum kanımın   // Oy bir alıç dikeni kurşun / Bin alıç dikemin kurşun / Almışım vurulmuşum (2)

Nakrt.

Oy atıldım zındanlara / Çekildim sokaklara  (2) / İpleri koptu darağalarının (2)

AYSAR                                                                                                               Söz – Müzik : A.V.Öntaş

Güneş doğar koyaklara gizlenir Aysar  /  Mavzerler ışıldar, taşlar ışıldar (2)  /  Keklik olur, turaç olur izlenir Aysar  /  Gökyüzü bulanır, dağlar bulanır (2)

Nakrt. Kaldır başını yerden  /  Sesin gelir derelerden (ötelerden) (2)  /  Kalk Aysar kalk /  Kalk Aysar kurban olam  /  Kalk Aysar kölen olam  /   Kalk Aysar kavgan olam kalk… kalk…

Seker mermi gövdelere gömülür Aysar  /  Çığlıklar atılır, sesler delinir (2) /  Yedi gökten ürkü salar, bilinir Aysar  /  Eller tetik tutar, kurşun atılır (2)

Nakarat

Düşer teri topraklara karışır Aysar  /  Düşleri vurulur, sular kırılır (2)  /  Kara kına, kara ateş yakılır Aysar  /  Ay yıldız önünde ağıt tutulur (2)

Nakarat

MALYA ÇÖLÜ                                                                                                                    Söz-Müzik : A.V.Öntaş

Kopardılar yıldızları  /  Küstürdüler suları  /  Seni kimler yakaladı  /  Söyle aman, duyanamam dayanamam oy… (2)

Eğme beni Malya Çöl’ü  /  Atam  Saltuk çağırır beni (2)  /  Kirlettiler Seyfe’yi  /  Sular yanar ay ay ay ay ben kanarım…

İlicek’ten Malya’ya  /  Al köpüklü yol gider  /  Yolları dikenlemişler  /  Koşma aman, dayananan dayanamam oy  /  Seni kanda görmüşler  /  Söyle aman, dayanamam, dayanamam oy…

Nakarat

Yiğren’in başı duman  /  Düşmanlarım vermez aman  /  Tasalanma öcün komam  /  Kalk aman, dayanamam dayanamam oy (2)

Nakarat

DOĞ GÜNEŞ SABAHIMA                                                                                       

 Söz-Müzik : A.V.Öntaş

Doğ güneş sabahıma  /  Gece puşt, karanlık  (2)  /  Asılmışım yıldızlara  / Elim puş, kolum puşt

Yırtmışım bağrımı / Kesmişim göğsümü / Yönüm sana / Kanım sana (tamamı 2)

Çınar gölge vermez bana  /  Görüntüm puşt, ölüm puşt  /  Sırtımı döndüm düşmana  / Namlu puşt, mermi puşt

Nakarat

Ay çiçeğim, beyaz balım  /  Vuruldum, yirde kaldım  /  Sesimi sana saldım  / Ölüm puşt, kıyıcım puşt

Nakarat

Bitiş (Final)                                                                                                               Yönüm sana  /  Kanı sana

BELGE               T.C ANKARA 6.NOTERLİĞİ                                                                    Tarih 21 /10 / 1999                                       Yevmiye No:26260 Bayındır Sk. No 6/2 Kat: 1 . Yenişehir /Ankara

 

İş bu beyanname altındaki imzanın …. A.V.Öntaş’a ait olup huzurumda imzaladığını onaylarım……                                                          şekliyle tamamlanan işlem, aşağıdaki müzikal “eser”lerin A.V.Öntaş’a ait olduğunu gösterir belgedir.

 

BELGE

OLMASIN AKŞAMLAR                                                                                                 Söz-Müzik: A.Vapap Öntaş

Olmasın akşamla olmasın  /  Akşamla gülüm solmasın, yar  /  Yar görüpte saçını yolmasın yar 

Yarim için bir tutam acıyım  /  Yüreğinde geçmeyen sancıyım yar  / Gidip de, dönmeyen hancıyım  / Olmasın akşamlar, olmasın  /  Akşamla gülüm solmasın yar…

BELGE              T.C ANKARA 6.NOTERLİĞİ                                                                 

Tarih 17 /12 / 1999 ( 9; okunmuyor 8 de olabilir)                                       Yevmiye No: 31361

 Bayındır Sk. No 6/2 Kat: 1 . Yenişehir /Ankara

İş bu beyanname altındaki imzanın …. A.V.Öntaş’a ait olup huzurumda imzaladığını onaylarım……                                                          şekliyle tamamlanan işlem, aşağıdaki müzikal “eser”lerin A.V.Öntaş’a ait olduğunu gösterir belgedir.

MARALIM                                                                                                       Söz-Müzik : A.V.Öntaş 

Maral’ım parçası yukarıda görüldüğü gibi yanlışlıkla ikinci defa noterden tastiki yapılmış…

DÜN AKŞAM ÇIKMIŞIM YOLA                                                                  Söz-Müzik : A.V.Öntaş

Dün akşam çıkmışım yola  / Yollar tuzak kurmuş bana  / Aman aman aman aman aman   /  Ne olur bir ses ver bana (2)  /  Yolun izin yitirmişim  /  Aman aman aman aman aman

Nakr.  Gökte kuzgunlar döner  /  Niye yerler iner  /  Niye yollara iner  /  Niye sulara iner  /  Aman aman aman aman aman

Gece olur kurt ulur  /  Beni sırtımdan vurur  / Aman aman aman aman aman  /  Göğüm dışarıda durur (2)  /   Seni dağda koymuşum aman  /  Aman aman aman aman aman

Nakarat

Ay’ım yıldızım kanar  /  Dağlar benimle yanar  /  Aman aman aman aman aman  /  Düşman sen ben sanar (2)  / Seni dara düşürmüşüm  /  Aman aman aman aman aman

Nakarat

BELGE

OLMASIN AKŞAMLAR                                                                                                 Söz-Müzik: A.Vapap Öntaş

Olmasın akşamla olmasın  /  Akşamla gülüm solmasın, yar  /  Yar görüpte saçını yolmasın yar 

Yarim için bir tutam acıyım  /  Yüreğinde geçmeyen sancıyım yar  / Gidip de, dönmeyen hancıyım  / Olmasın akşamlar, olmasın  /  Akşamla gülüm solmasın yar…

BELGE              T.C ANKARA 6.NOTERLİĞİ                                                                 

Tarih 17 /12 / 1999 ( 9; okunmuyor 8 de olabilir)                                       Yevmiye No: 31361

 Bayındır Sk. No 6/2 Kat: 1 . Yenişehir /Ankara

İş bu beyanname altındaki imzanın …. A.V.Öntaş’a ait olup huzurumda imzaladığını onaylarım……                                                          şekliyle tamamlanan işlem, aşağıdaki müzikal “eser”lerin A.V.Öntaş’a ait olduğunu gösterir belgedir.

MARALIM                                                                                                       Söz-Müzik : A.V.Öntaş 

Maral’ım parçası yukarıda görüldüğü gibi yanlışlıkla ikinci defa noterden tastiki yapılmış…

DÜN AKŞAM ÇIKMIŞIM YOLA                                                                  Söz-Müzik : A.V.Öntaş

Dün akşam çıkmışım yola  / Yollar tuzak kurmuş bana  / Aman aman aman aman aman   /  Ne olur bir ses ver bana (2)  /  Yolun izin yitirmişim  /  Aman aman aman aman aman

Nakr.  Gökte kuzgunlar döner  /  Niye yerler iner  /  Niye yollara iner  /  Niye sulara iner  /  Aman aman aman aman aman

Gece olur kurt ulur  /  Beni sırtımdan vurur  / Aman aman aman aman aman  /  Göğüm dışarıda durur (2)  /   Seni dağda koymuşum aman  /  Aman aman aman aman aman

Nakarat

Ay’ım yıldızım kanar  /  Dağlar benimle yanar  /  Aman aman aman aman aman  /  Düşman sen ben sanar (2)  / Seni dara düşürmüşüm  /  Aman aman aman aman aman

Nakarat

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SUNU

“Düşünsel ve yaşamsal birikimlerini onlarca (masal, öykü, şiir, roman) yapıtla taçlandıran Aysaltuk Vahap Öntaş‘ın müziği de; yapıtlarındaki toplumsal kurgular gibi özgün ve etkileyici…
            Sanatçı Aysaltuk Vahap Öntaş müziğinde, yarım asırlık gövdesiyle doğasal ve toplumsal diyalektiği şiirselleştirerek seslere dönüştürmüş. Müziğindeki coşkulu, artımlı yükselişi; yazınsal çalışmalarında olduğu gibi insan ve doğa gerçekliği üzerine örmüş, kurmuş…
            Müziğindeki simgesel, ezgisel göndermeleri bir çığlığa dönüştürerek toplumsal bir işlev yüklenmiş. Aysaltuk Vahap Öntaş‘ın müziği, bir “oluşun” karşı duruşun; bir direnişin ve başkaldırının müziği… Onu dinlerken ozansı söylemlerinin mi, yoksa ezgilerinin mi gövdenizi dağladığını ayrımsayamıyorsunuz.
            Sanatçının son şiir kitabı “Benim Yaram Sargı Öksüzüdür” ün,  belirtgesinde; -bir talancı, yıkamı karşı “OLUŞUN -DURUŞUN” şiiri” olarak nitelendiriyor; yaptığı müziğin adını da “OLUŞUM MÜZİĞİ” olarak belirtiyor. 
            Onun müziği için ben de aynı söylemi yineliyor; bu coğrafyadaki her türlü yıkıma, talana karşı bir karşı “DURUŞUN” müziğidir diyorum yaptığı müziğe. İnsan onun ezgileriyle, söylemleriyle karşılaşınca Anadolu halkının her birinin, niye birer Dedekorkut, Pirsultan, Hacıbektaş, Sarısaltuk, Yunus, Karacaoğlan, Köroğlu olduğunu daha iyi anlıyor, ayrımsıyor.
             Aysaltuk Vahap Öntaş’ın  müziği, toplumumuzun içinde yaşadığı yenilgi pisikolojisi için de, güçlü bir çığlık!..
            Müzik dünyasına, kendi tarzıyla gelen ve Anadolu kültür dokusunu özümsemiş, kucaklamış sayılı sanatçılardan biri Aysaltuk Vahap Öntaş… Hoş geldin aramıza, yolun açık olsun…

Nevzat Üçyıldız
TRT Müzik Prodüktörü
Müzik ve Programları Yönetmeni
2000 Mayıs-Ankar
Aysaltuk v. Öntaş’ın                                                                Malya  Tasarısı

 

 

” Malya” adlı çalışma, sözle müziği Aysaltuk V. Öntaş’a ait 9 parçadan oluşmaktadır.
Çalışmanın alt “dolgu” müziği “senfonik”tir. Düzenlemeler Bora Akyol tarafından yapılmıştır.Parçalardaki etnik çalgı (keman, ud, gitar, nefesli çalgılar, az da olsa saz) ların “icra”sı TRT sanatçıları tarafından  gerçekleştirilmiştir.

Çalışmanın dağıtımını “Ada Müzik” üstlenmiştir. Çalışmanın ilk parçası “Az Sonra Güneş Doğacak” adlı yapıta da “klip” çekilmiş; -CD-Kaset-Klip- bu promasyonlar ülkedeki tüm radyo ve televizyonlara dağıtımı yapılmıştır. Çalışma ulusal ve özel kanalların radyo ve televizyonlarında yayınlanmıştır.
“Malya” çalışmasının içindeki parçaların bazı bölümlerinin sözlerini aşağıda örneklemek istedik:

Yazarın müziğinin omurgasını oluşturan yukarıdaki “söz”leri okuyunca; “Malya” çalışmasının sunum yazısını hazırlayan Yönetmen Nevzat Üçyıldız’ın  “yazar”la ilgili düşüncelerine ekleyecek bir söz kalmıyor doğrusu…

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SUNU

“Düşünsel ve yaşamsal birikimlerini onlarca (masal, öykü, şiir, roman) yapıtla taçlandıran Aysaltuk Vahap Öntaş‘ın müziği de; yapıtlarındaki toplumsal kurgular gibi özgün ve etkileyici…
            Sanatçı Aysaltuk Vahap Öntaş müziğinde, yarım asırlık gövdesiyle doğasal ve toplumsal diyalektiği şiirselleştirerek seslere dönüştürmüş. Müziğindeki coşkulu, artımlı yükselişi; yazınsal çalışmalarında olduğu gibi insan ve doğa gerçekliği üzerine örmüş, kurmuş…
            Müziğindeki simgesel, ezgisel göndermeleri bir çığlığa dönüştürerek toplumsal bir işlev yüklenmiş. Aysaltuk Vahap Öntaş‘ın müziği, bir “oluşun” karşı duruşun; bir direnişin ve başkaldırının müziği… Onu dinlerken ozansı söylemlerinin mi, yoksa ezgilerinin mi gövdenizi dağladığını ayrımsayamıyorsunuz.
            Sanatçının son şiir kitabı “Benim Yaram Sargı Öksüzüdür” ün,  belirtgesinde; -bir talancı, yıkamı karşı “OLUŞUN -DURUŞUN” şiiri” olarak nitelendiriyor; yaptığı müziğin adını da “OLUŞUM MÜZİĞİ” olarak belirtiyor. 
            Onun müziği için ben de aynı söylemi yineliyor; bu coğrafyadaki her türlü yıkıma, talana karşı bir karşı “DURUŞUN” müziğidir diyorum yaptığı müziğe. İnsan onun ezgileriyle, söylemleriyle karşılaşınca Anadolu halkının her birinin, niye birer Dedekorkut, Pirsultan, Hacıbektaş, Sarısaltuk, Yunus, Karacaoğlan, Köroğlu olduğunu daha iyi anlıyor, ayrımsıyor.
             Aysaltuk Vahap Öntaş’ın  müziği, toplumumuzun içinde yaşadığı yenilgi pisikolojisi için de, güçlü bir çığlık!..
            Müzik dünyasına, kendi tarzıyla gelen ve Anadolu kültür dokusunu özümsemiş, kucaklamış sayılı sanatçılardan biri Aysaltuk Vahap Öntaş… Hoş geldin aramıza, yolun açık olsun…

Nevzat Üçyıldız
TRT Müzik Prodüktörü
Müzik ve Programları Yönetmeni
2000 Mayıs-Ankar
Aysaltuk v. Öntaş’ın                                                                Malya  Tasarısı

 

 

” Malya” adlı çalışma, sözle müziği Aysaltuk V. Öntaş’a ait 9 parçadan oluşmaktadır.
Çalışmanın alt “dolgu” müziği “senfonik”tir. Düzenlemeler Bora Akyol tarafından yapılmıştır.Parçalardaki etnik çalgı (keman, ud, gitar, nefesli çalgılar, az da olsa saz) ların “icra”sı TRT sanatçıları tarafından  gerçekleştirilmiştir.

Çalışmanın dağıtımını “Ada Müzik” üstlenmiştir. Çalışmanın ilk parçası “Az Sonra Güneş Doğacak” adlı yapıta da “klip” çekilmiş; -CD-Kaset-Klip- bu promasyonlar ülkedeki tüm radyo ve televizyonlara dağıtımı yapılmıştır. Çalışma ulusal ve özel kanalların radyo ve televizyonlarında yayınlanmıştır.
“Malya” çalışmasının içindeki parçaların bazı bölümlerinin sözlerini aşağıda örneklemek istedik:

Yazarın müziğinin omurgasını oluşturan yukarıdaki “söz”leri okuyunca; “Malya” çalışmasının sunum yazısını hazırlayan Yönetmen Nevzat Üçyıldız’ın  “yazar”la ilgili düşüncelerine ekleyecek bir söz kalmıyor doğrusu…